Techno Fly

Polska firma Techno Fly funkcjonuje na rynku paralotniowym od 2000 r. Założyciel, inż. Krzysztof Kołodziejek, pilot paralotniowy, konstruktor i przedsiębiorca, rozpoczynał działalność od wytwarzania napędów dla siebie i przyjaciół z klubu Gekon Glide Club. Doświadczenia związane z budową indywidualnych konstrukcji opartych o silniki Solo, Raket, Vittorazi, Ros i wiele innych, zaowocowało rozpoczęciem seryjnej produkcji całej linii napędów paralotniowych o nazwie ”Raptor”. Początkowo na bazie silnika Radne Raket a później hiszpańskich silników H & E Paramotores. Udane, własne konstrukcje przemysłowych eksperymentalnych silników dwusuwowych dały impuls do skonstruowania autorskiego silnika do napędów paralotniowych o nazwie "Ventor", który od 2008 r. wszedł do seryjnej produkcji.

W swoim rozwoju firma opiera się nie tylko na własnych doświadczeniach i praktyce, ale również na współpracy z ośrodkami naukowo-badawczymi m.in. Politechniki Krakowskiej (silniki dwusuwowe), Politechniki Warszawskiej (zagadnienia wytrzymałościowe i wibracje) oraz na szerokich kontaktach zagranicznych z dostawcami najnowszych technologii.

Od 2004 r. firma intensywnie rozwija się zdobywając również rynki zagraniczne. Oprócz oddziału firmy w Niemczech, przedstawiciele firmy oferowali napędy ”Raptor” we Francji, Turcji, Kanadzie i Australii.

W 2009 r. niemiecki certyfikat DMSV uzyskał napęd elektryczny "E-Ventor".

Konstrukcje:
Techno Fly ”Raptor”, ok. 2000, napęd PPG.
Techno Fly ”Ventor”, ok. 2006, napęd PPG.
Techno Fly ”E-Ventor”, ok. 2006, napęd PPG.

Źródło:

[1] Rutkowski A. ”Paragiełda 2006”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 5/2006.
[2] ”Techno-Fly”
blog comments powered by Disqus