S-79 motolotnia, 1981
W 1981 r. na bazie lotni bezdźwigarowej S-79 została zbudowana motolotnia S-79. Konstruktor lotni Kazimierz Stępień, zespołu napędowego Zbigniew Kruszyński. Silnik podwieszony został na kilu lotni S-79, montaż silnika do lotni trwał 2- 3 min.
Motolotnia została oblatana 6.06.1981 r. w Fordonie. Drugi pomyślny lot odbył się 11.07.1981 r. na lotnisku Aeroklubu Pomorskiego w Toruniu. A oto opinia pilota motolotni: Lotnia z silnikiem to już nie ta lekkość, zwinność i finezja, jednak nic nie traci ona jeśli chodzi o sterowność i bezpieczeństwo lotu. Również sposób podwieszenia pilota (pozycja pionowa lub pozioma) nie ma większego znaczenia. Lotnia z silnikiem pozostaje posłuszna tak jak była bez niego, a o to przecież chodzi.
Konstrukcja:
Silnik- Wiatr-175.
Dane techniczne S-79 (wg [1]):
Masa zespołu napędowego- 14,5 kg.
Źródło:
[1] Wojciechowski J. ”Ultralekkie szybowce i samoloty”. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. Warszawa 1986.[2] "Z Kraju". Technika Lotnicza i Astronautyczna nr 2/1982.