MS-3, 1925

Szybowiec amatorski. Polska.

Podczas wakacji 1925 r. Mieczysław Siegel zbudował następny szybowiec MS-3, zbliżony do poprzedniej konstrukcji (MS-2).

Szybowiec, w odróżnieniu od MS-1 i MS-2, został wyposażony w koła. Podwozie to było przyczyną niepowodzeń tego szybowca, gdyż koła ryły miękką ziemię na polu wzlotów, uniemożliwiając start. Konstruktorowi udało się wykonać parę lotów ze startem z twardego gruntu na linie ciągniętej przez ludzi. Podczas jednego ze startów szybowiec zaczepił skrzydłem o ziemię i uległ uszkodzeniu.

Nie jest znane żadne zdjęcie tego szybowca.

Konstrukcja:
Jednomiejscowy górnopłat o konstrukcji drewnianej.
Płat prostokątny, dwudźwigarowy, usztywniony linkami, które jednocześnie służyły do skręcania płata, służącego do sterowania poprzecznego. Pokrycie płata płótnem. Napęd lotek i sterów linkami.
Kadłub o przekroju prostokątnym, czteropodłużnicowy, półskorupowy, kryty płótnem. Kabina pilota odkryta. Sterownica składająca się z drążka sterowego i orczyka do sterowania sterami oraz z dźwigni do sterowania skręcaniem skrzydeł.
Ster wysokości płytowy. Usterzenie pionowe ze statecznikiem i sterem. Pokrycie usterzenia płótnem.
Podwozie główne z dwoma kołami na wspólnej osi. Z tyłu kadłuba płoza ogonowa.

Dane techniczne:
Brak danych.

Źródło:

[1] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze 1893-1939”. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. Warszawa 1977.
[2] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze do 1939”. Tom 1. Wydawnictwo STRATUS. Sandomierz 2004.
blog comments powered by Disqus