Rumpler B-I, 1914

W Polsce.
Na samolotach Rumpler B-I latali również Polacy, lotnicy w służbie Monarchii Austro-Węgierskiej:
- w 1915 r. we kompanii Flik 4 latał obserwator Roman Florer. Kompania była w tym czasie wyposażona w samoloty Rumpler B-I, Lloyd C-I i Albatros B-I. W jednostce tej Roman Florer wykonał bardzo dużo lotów bojowych na froncie włoskim, jest bardzo prawdopodobne, że wykonywał loty na wszystkich trzech typach samolotów,
- od kwietnia do grudnia 1915 r. we kompanii Flik 5 latał pilot Karol Kulik. Kompania była w tym czasie wyposażona w samoloty Rumpler B-I i Albatros B-I. W jednostce tej Karol Kulik wykonał 13 lotów bojowych na rozpoznanie wojsk rosyjskich, jest bardzo prawdopodobne, że wykonywał loty na obu typach samolotów.
Konstrukcja:
Dwumiejscowy dwupłat o konstrukcji drewnianej.
Kabiny odkryte.
Silnik- rzędowy Mercedes D-I o mocy 74 kW (100 KM).
Dane techniczne Rumpler B-I (wg [2]):
Rozpiętość- 13,0 m, długości- 8,4 m, wysokość- 3,1 m.
Masa własna- 750 kg, masa startowa- 970 kg.
Prędkość max- 145 km/h.
Źródło:
[1] Butkiewicz J. ”Karol Kulik”. Lotnictwo z szachownicą nr 15.[2] Gray P., Thetford O. ”German Aircraft of the First World War”. Doubleday & Company, Inc. Garden City. New York 1970.
[3] Butkiewicz J. "Na początku był tylko pistolet". Skrzydlata Polska nr 11/2013.