Rachlewicz "Latacz 3", 2009
Jedyna próba odbyła się na lotnisku w Borsku we wrześniu 2009 r. Maszyna ponownie oderwała się od ziemi, lecz pomimo zaczepienia wektora siły ciągu powyżej środka ciężkości, pionowzlot wykazywał nadal bardzo dużą niestabilność. Zapadła decyzja o kolejnej przebudowie. Powstała wersja Rachlewicz "Latacz 4".
Konstrukcja:
Pionowzlot (latająca platforma) o konstrukcji metalowej.
Kadłub w postaci kratownicy o konstrukcji stalowej.
Miejsce pilota odkryte. Pilot znajdował się w pozycji siedzącej.
Sterowanie- dwa stery pracujące w strumieniu zaśmigłowym. Każdy ster poruszany niezależnie.
Podwozie stałe, w postaci czterech małych kółek.
Silnik- z motocykla Kawasaki ZX9R o mocy 106 kW (144 KM).
Układ przeniesienia mocy- silnik poprzez łańcuch napędzał wał przenoszący moc na dwie przekładnie zębate, stożkowe, które napędzały za pośrednictwem przekładni łańcuchowych i pionowych wałów dwa przeciwbieżne śmigła.
Dane techniczne:
Brak danych.
Galeria
Źródło:
[1] Informacje uzyskane od Adama Rachlewicza.