Rachlewicz "Latacz 2", 2009
Próby startu zostały przeprowadzone w maju 2009 r. Pionowzlot oderwał się od ziemi, jednak wykazywał bardzo dużą niestabilność. Ze względu na ograniczony obszar, podczas próby maszyna była na uwięzi. Z powodu niestabilności nastąpiła kolejna przebudowa- .powstała wersja Rachlewicz "Latacz 3".
Konstrukcja:
Pionowzlot (latająca platforma) o konstrukcji metalowej.
Kadłub w postaci kratownicy o konstrukcji stalowej.
Miejsce pilota odkryte. Pilot znajdował się w pozycji stojącej. Sterowanie urządzeniem miało zapewniać manewrowanie ciałem.
Podwozie stałe, w postaci czterech małych kółek.
Silnik- z motocykla Kawasaki ZX9R o mocy 106 kW (144 KM).
Układ przeniesienia mocy- silnik poprzez łańcuch napędzał długi wał przenoszący moc na dwie przekładnie zębate, stożkowe, które napędzały za pośrednictwem przekładni łańcuchowych dwa przeciwbieżne śmigła.
Dane techniczne:
Brak danych.
Galeria
Źródło:
[1] Informacje uzyskane od Adama Rachlewicza.