PZL-13, 1931
Wiosną 1931 r. Ministerstwo Komunikacji wycofało się z projektu, na który zwróciło uwagę Szefostwo Departamentu Aeronautyki MSWojsk. Jesienią 1932 r. inż. Prauss przystąpił do prac, w wyniku których powstał projekt nowoczesnego samolotu rozpoznawczo-bombowego PZL-23 ”Karaś”.
Konstrukcja:
Sześciomiejscowy dolnopłat o konstrukcji metalowej.
Silnik- gwiazdowy, chłodzony powietrzem, 9- cylindrowy Pratt and Whitney ”Wasp Junior” o mocy 331 kW (450 KM).
Dane techniczne PZL-13 (wg [2]):
Prędkość max- 320 km/h.
Źródło:
[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939”. Wyd. Bellona. Warszawa 2003.
[2] Mikulski M., Glass A. ”Polski transport lotniczy 1918-1978”. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. Warszawa 1980.
[3] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze do 1939”. Tom 3. Wydawnictwo STRATUS. Sandomierz 2008.