Aeropilot "Falcon 2000", lata 1990-te (?)

Samolot sportowy ultralekki. Czechy.
Ultralekki samolot sportowy Aeropilot ”Falcon 2000 S”. (Źródło: Copyright ”LZ- przedstawiciel czeskiego przemysłu lotniczego w Polsce”).

Samolot Aeropilot ”Falcon 2000” jest nastepcą samolotu Qualt 200. W 2004 r. konstruktor samolotu zaprosił do współpracy firmę Aeropilot s.r.o., która rozwija tą konstrukcję pod nazwą ”Falcon 2000 S”. Zaletami samolotu są: mały opór aerodynamiczny, świetny widok z kabiny, niski wpływ turbulencji na lot, małe zużycie paliwa oraz daleki zasięg.

Wersja ”Falcon 2004 S” otrzymała nowy profil skrzydła, kabina została poszerzona i przedłużona, ulepszono maskę silnika, tablicę przyrządów, zmieniono ogrzewanie i zamykanie kabiny.

W Polsce.

Dostawę samolotów ”Falcon 2000 S” i ”Falcon 2004 S” oferowały firmy AeroPlane PL oraz LZ- przedstawiciel czeskiego przemysłu lotniczego w Polsce.

Konstrukcja:
Dwumiejscowy dolnopłatem o konstrukcji mieszanej.
Skrzydło drewniane, pokryte sklejką i wyposażone w klapy i lotki.
Kadłub konstrukcji kompozytowej tzw. plastra miodu o dużej wytrzymałości.
Usterzenie w układzie T, kompozytowe.
Podwozie klasyczne, stałe.

Wyposażenie- podstawowy zestaw przyrządów pilotażowych. System ratunkowy Junkers, montowany na zamówienie.

Silnik- producent oferuje następujące silniki: Rotax 582 o mocy 48 kW (65 KM), Rotax 912 UL o mocy 59 kW (80 KM), Rotax 912 ULS o mocy 74 kW (100 KM), Jabiru 2200 o mocy 59 kW (80 KM), Jabiru 3300 o mocy 88 kW (120 KM).

Dane techniczne ”Falcon 2004 S” (wg [3]):
Rozpiętość- 9,2 m, długość- 5,9 m, wysokość- 1,7 m, powierzchnia nośna- 10,5 m2.
Masa własna- 286 kg, masa startowa max- 450 kg.
Osiągi:

Silnik

Moc

Prędkość
nieprzekraczalna

Prędkość
max

Prędkość
ekonomiczna

Prędkość
minimalna

Wznoszenie

Zasięg


[kW (KM)]

[km/h]

[km/h]

[km/h]

[km/h]

[m/s]

[km]

Rotax 582

48 kW (65 KM)

252

160

110

64

2,5-4

300

Rotax 912 UL

59 kW (80 KM)

252

200

130

64

5-7

620

Rotax 912 ULS

74 kW (100 KM)

252

240

150

64

6-8,5

630

Jabiru 2200

59 kW (80 KM)

252

200

130

64

5-7

620

Jabiru 3300

88 kW (120 KM)

252

250

170

64

7-10

650

Źródło:

[1] Reklama. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 2/2006.
[2] World Directory of Leisure Aviation 2006/2007.
[3] ”LZ- przedstawiciel czeskiego przemysłu lotniczego w Polsce”
[4] ”AeroPlane PL”
blog comments powered by Disqus