PWS Z-17 "Sęp I", 1932
Projekt nie został zrealizowany. Posłużył jako studium dla następnych projektów samolotów: myśliwskiego PWS Z-18 ”Sęp II” i treningowego PWS Z-47 ”Sęp III”.
Konstrukcja:
Jednomiejscowy górnopłat zastrzałowy o konstrukcji mieszanej.
Skrzydła dwudźwigarowe o konstrukcji drewnianej. Pokrycie noska sklejką, reszta płótnem. Skrzydła podparte parami zastrzałów równoległych.
Kadłub kratownicowy spawany z rur stalowych, oprofilowany na owal. Pokrycie przodu blachą duralową, reszta płótnem. Kabina odkryta.
Podwozie stałe, typu PZL z amortyzatorami olejowo- powietrznymi ukrytymi w kadłubie.
Uzbrojenie: 2 zsynchronizowane karabiny maszynowe Vickers.
Silnik- Bristol ”Jupiter” VIIF o mocy 353- 383 kW (480- 520 KM).
Dane techniczne PWS Z-17 (wg [1]):
Rozpiętość- 10,0 m, długość- 7,0 m, wysokość- 2,40 m, powierzchnia nośna- 12,50 m2.
Masa własna- 1050 kg, masa użyteczna- 400 kg, masa całkowita- 1450 kg.
Prędkość max- 350 (wg [2]- 350-360) km/h, prędkość minimalna- 110 km/h, pułap- 8000 m.
Galeria
Źródło:
[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939”. Wyd. Bellona. Warszawa 2003.[2] Gruszczyński J. ”Polskie lotnictwo myśliwskie 1936-1942”. Lotnictwo nr 9 i 11/2006.