PWS-28, 1938
Projekt samolotu treningowego PWS-28 opracował w 1938 r. inż. August Zdaniewski jako dalszy rozwój projektu PWS-27. Był przystosowany do pełnej akrobacji i lotu odwróconego, a ponadto do nauki strzelania, bombardowania w locie nurkowym i do szkolenia w ślepym pilotażu.
Projekt nie został zrealizowany.
Konstrukcja:
Dwumiejscowy dwupłat o konstrukcji mieszanej.
Skrzydła dwudźwigarowe drewniane.
Kadłub spawany z rur chromomolibdenowych.
Silnik- Avia Delfin 3T o mocy nominalnej 199 kW (270 KM) lub G-1620A ”Mors l” o mocy 243 kW (330 KM).
Dane techniczne PWS-28 (wg [1]):
Rozpiętość- 9,00 m, długość- 7,15 m, wysokość- 3,00 m, powierzchnia nośna- 23,00 m2.
Masa własna- 900 kg, masa użyteczna- 350 kg, masa całkowita- 1250 kg.
Prędkość max- 245 km/h, prędkość minimalna- 85 km/h, pułap- 5600 m, zasięg- 400 km.
Źródło:
[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939”. Wyd. Bellona. Warszawa 2003.