PW-8, 2000
Następnie prowadzone były dalsze prace konstrukcyjne. Miały one na celu m.in. opracowanie w pełni kompozytowego płata, zmniejszenie masy konstrukcji oraz wyposażenie mikrolotu w chowane podwozie.
Konstrukcja:
Dwumiejscowy wolnonośny średniopłat o konstrukcji kompozytowej.
Płat jednodźwigarowy, kompozytowy, za dźwigarem kryty tkaniną. Lotki Frise o stałej cięciwie, klapy szczelinowe o stałej procentowości. Wznios 3o.
Kadłub o konstrukcji skorupowej z kompozytu szklano-epoksydowego.
Usterzenie klasyczne kompozytowe. Statecznik poziomy za dźwigarem oraz ster wysokości i kierunku kryte tkaniną.
Podwozie stałe, trójkołowe z kołem przednim.
Silnik- Rotax 912 UL o mocy 59,6 kW (81 KM). Śmigło pchające.
Dane techniczne PW-8 (wg [1]):
Rozpiętość- 10,46 m, długość- 7,48 m, powierzchnia nośna- 12,7 m2.
Masa własna- 250 kg, masa startowa max- 450 kg.
Prędkość max- 190 km/h, prędkość przelotowa- 160 km/h, prędkość minimalna bez klap- 68 km/h, prędkość minimalna z klapami- 60 km/h, wznoszenie- 4,8 m/s, pułap- 6800 m, zasięg- 270 km.
Źródło:
[1] ”Konstrukcje lotnicze Politechniki Warszawskiej”