Aero Adventure "Aventura II", 1995

Ultralekka amfibia sportowa. USA.
Ultralekka amfibia sportowa Aero Adventure ”Aventura II” oferowana do sprzedaży w Polsce w 2010 r. (Źródło: Copyright motorowodniak50).

Ultralekka amfibia sportowa ”Aventura” została opracowana w firmie Aero Adventure Aviation. Konstrukcja stanowi dalszy rozwój amfibii sportowej Advanced Aeromarine "Buccaneer". Pierwszy lot samolot, w wersji jednomiejscowej ”Aventura”, wykonał w 1995 r. Również w 1995 r. rozpoczęto jego produkcję. W 1996 r. powstała wersja dwumiejscowa ”Aventura II” z poszerzonym kadłubem i miejscami załogi obok siebie. Amfibia jest produkowana i sprzedawana jako zestawy do samodzielnego montażu.

Wersje rozwojowe:
- ”Aventura II”- wyposażona w silnik Rotax 912ULS o mocy 74 kW (100 KM),
- ”Aventura II Sport”- posiada uproszczoną konstrukcję w celu zmniejszenia kosztów nabycia i użytkowania. Wyposażona w silnik Rotax 582 o mocy 48 kW (65 KM),
- ”Aventura XLR”- posiada bogatsze wyposażenie pokładowe. Silnik Rotax 912ULS o mocy 74 kW (100 KM) umieszczony w opływowej obudowie,
- ”Aventura HP”- wersja jednomiejscowa o podwyższonych osiągach oraz doskonałej widzialności z kabiny. Napędzana silnikami o mocy ponad 48 kW (65 KM),
- ”Aventura UL”- wersja ultralekka zbudowana wg przepisów FAR 103,

W Polsce.

Na bazie konstrukcji "Aventura II" (lub Advanced Aeromarine "Buccaneer") wzorowana była amfibia KO-12 "Meduza".

W 2010 r. oferowana była do sprzedaży amfibia Aero Adventure ”Aventura II” bez silnika i śmigła. Istniała możliwość kupna samolotu z silnikiem Rotax 912 lub zabudowy do płatowca silnika innych typów, np.: BMW, Subaru, Simonini, Hirth.

Konstrukcja:
Jedno- lub dwumiejscowy górnopłat zastrzałowy o konstrukcji mieszanej: metalowo-kompozytowej.
Skrzydło aluminiowe, konstrukcji kratownicowej, pokryte tkaniną (dakronem). Pływaki podskrzydłowe wykonane z polietylenu.
Kadłub w kształcie łodzi, wykonany z włókna szklanego. Kabina zakryta.
Podwozie klasyczne, chowane w locie.

Silnik- Rotax 582 o mocy 48 kW (65 KM) lub Rotax 912ULS o mocy 74 kW (100 KM). Śmigło pchające.

Dane techniczne ”Aventura II” (wg [2]):
Rozpiętość- 9,34 m.
Masa własna- 386 kg, masa użyteczna- 263 kg, masa startowa max- 649 kg.
Prędkość przelotowa- 137 km/h, prędkość przeciągnięcia- 48-68 km/h, wznoszenie- 6,1 m/s.

Źródło:

[1]Samolot ultralekki Adventure latająca łódź. motoAllegro.
[2] Aero Adventure.
[3] Tracz Katarzyna "Pierwsza polska łódź latająca!". Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 11/2001.
blog comments powered by Disqus