RO-7 "Orlik Experimental", 1987

Amatorski samolot sportowy. Polska.
Amatorski samolot sportowy RO-7 ”Orlik Experimental”. (Źródło: Copyright Krzysztof Godlewski- ”JetPhotos. Net Photo”).

Samolot RO-7 ”Orlik” był kolejną amatorską konstrukcją Romana Orlińskiego z Malborka. Został oblatany 22.02.1987 r. Był on przyjemny i łatwy w pilotażu. Mankamentem był mały kąt podejścia do lądowania i brak hamulców na kołach, co utrudnia lądowanie na małych lotniskach. Ponadto małe koła stwarzają problemy na nierównych pasach startowych. Konstruktor planował zastosowanie klap krokodylowych i wiele innych modyfikacji.

We wrześniu 2010 r. samolot RO-7 ”Orlik” (SP-YOR) brał udział podczas Open Air Day w 22 Bazie Lotniczej w Malborku.

Konstrukcja:
Jednomiejscowy dolnopłat.
Kabina zakryta.
Podwozie klasyczne stałe.

Silnik- Walter ”Mikron III” o mocy 48 kW (65 KM).

Dane techniczne RO-7 (wg [1]):
Rozpiętość - 7,6 m, długość 5,5 m, wysokość- 1,95 m, powierzchnia nośna- 8,75 m2.
Masa własna- 220 kg, masa całkowita- 330 kg.
Prędkość max- 150 km/h, prędkość przelotowa- 130 km/h, prędkość minimalna- 71 km/h, wznoszenie- 5 m/s, zasięg- 400 km.

Źródło:

[1] ”Polskie konstrukcje amatorskie”
[2] Borzyszkowski J. "Open Air Day w 22 Bazie Lotniczej w Malborku". ”Lotnicza Polska”

blog comments powered by Disqus