MW-1, 1931
W 1931 r. student Zbigniew Muszyński wraz z Władysławem Wnękiem zaprojektowali w Państwowej Szkole Przemysłowej w Krakowie samolot sportowy MW-1. Rozpoczęli budowę kadłuba, lecz z powodu braku perspektyw uzyskania pomocy LOPP oraz otrzymania silnika, pracę przerwali. Samolot układem przypominał PWS-4, a swym poziomem nie przewyższał krajowych samolotów sportowych z 1927 r.
Konstrukcja:
Dwumiejscowy grzbietopłat o konstrukcji drewnianej.
Płat prostokątny dwudźwigarowy, wolnonośny.
Kadłub o przekroju trójkątnym. Kabina odkryta. Miejsca załogi jedno za drugim, z wiatrochronami.
Podwozie klasyczne stałe. Podwozie główne trójgoleniowe.
Silnik- chłodzony powietrzem, trójcylindrowy Anzani o mocy 15 kW (20 KM).
Śmigło dwułopatowe, drewniane.
Dane techniczne MW-1 (wg [1]):
Rozpiętość- 10,0 m, długość- 5,6 m, wysokość- 1,85 m, powierzchnia nośna- 12,0 m2.
Prędkość max- 100 km/h.
Źródło:
[1] Glass A. ”Polskie konstrukcje lotnicze 1893-1939”. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. Warszawa 1977.[2] Glass A. "Polskie konstrukcje lotnicze do 1939". Tom 3. Wydawnictwo STRATUS. Sandomierz 2008.