Motoroma napęd PPG, ok. 2005

Napęd PPG. . Polska.
Napęd PPG Motoroma został opracowany w firmie Motoroma. Prace rozpoczęto w 2004 r. Wynikiem badań i prób, było przygotowanie silnika jednocylindrowego o pojemności 175 cm3, osiągającego moc maksymalną ok. 22 KM. Nowy silnik charakteryzował się wysokim zaawansowaniem technologicznym i zastosowaniem wielu elementów pochodzących od renomowanych producentów. Efektem dalszych prac konstrukcyjnych i badawczo-rozwojowych, było zastąpienie niektórych istotnych elementów importowanych częściami własnej konstrukcji, wyprodukowanymi w kraju, nieustępującymi, a często przewyższającymi jakością i starannością wykonania ich zachodnie odpowiedniki.

Seryjny silnik Motoroma RJ 180 produkowany jest na bazie części znanych ze sportu motocyklowego. Napęd daje możliwość lotu w tandemie i na wózku.

Konstrukcja:
Kosz aluminiowy 2-dzielny lub 4-dzielny o średnicy 140.

Silnik- Motoroma RJ 180 o mocy 16 kW (22 KM) zamocowany na 4 wzmocnionych poduszkach gumowych.
Śmigło z tworzywa sztucznego o średnicy od 117 do 126 cm.
Ciąg 55 - 65 kG.

Dane techniczne Motoroma (wg [1]):
Masa własna- 23 kg.
Wznoszenie- 2,5 m/s.

Źródło:

[1] Dmowski R. ”Polski silnik i napęd PPG”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 4/2006.
blog comments powered by Disqus