Margański samolot transportowy, 1995

Projekt samolotu transportowego. Polska.
Projekt samolotu transportowego konstrukcji Edwarda Margańskiego. (Źródło: Makowski Tomasz ”Współczesne konstrukcje lotnicze Polski”).
W 1995 r. mgr inż. Edward Margański zaprezentował koncepcję średniej wielkości samolotu transportowego, przeznaczonego wyłącznie do przewozu towarów na większe odległości, zdolnego do operowania z lotnisk o długości pasa startowego poniżej 1000 m. projekt nie został skierowany do realizacji.

Konstrukcja:
Dolnopłat o konstrukcji kompozytowej. Udźwig ładunku- 2500 kg.
Płat o konstrukcji wieloczęściowej, jednodźwigarowy, kompozytowy.
Kadłub o konstrukcji kompozytowej, wnętrze ciśnieniowe, tylne wrota ładowni unoszone ku górze. Ładownia o wysokości wnętrza 2,05-2,10 m, z przodu kabina załogi z pomieszczeniem rekreacyjnym.
Ustalenie krzyżowe, konstrukcja kompozytowa.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, chowane w locie.

Silnik- turbośmigłowy o mocy 1470-2200 kW (1999-2992 KM).

Dane techniczne (wg [1]):
Rozpiętość- 24,1 m, długość- 18,7 m, wysokość- 6,5 m.
Masa startowa max- 6300 kg.
Prędkość przelotowa- ok. 450 km/h, pułap przelotowy- 5000-6000 m.

Galeria

  • Projekt samolotu transportowego Edwarda Margańskiego, rysunek w trzech rzutach. (Źródło: Makowski Tomasz ”Współczesne konstrukcje lotnicze Polski”).

Źródło:

[1] Makowski T. ”Współczesne konstrukcje lotnicze Polski”. Agencja Lotnicza Altair. Warszawa 1996.
blog comments powered by Disqus