Trigger-Composites "Pteryx", ok. 2009
Wiele pracy poświęcono na zapewnienie pełnego bezpieczeństwa lotów. ”Pteryx” został gruntownie przetestowany jako system i posiada zdublowane wyposażenie elektroniczne. Gdy wewnętrzny komputer wykryje jakąkolwiek niesprawność, przerywa misje i wraca do miejsca startu. Również łatwość użycia i planowanie misji zmniejsza ryzyko pomyłek podczas operacji. Istnieje również możliwość instalacji spadochronu ratowniczego, który zmniejsza prędkość opadania do 5 m/s.
Prowadzone są również prace nad bezpilotowym aparatem latającym o nazwie ”Pteryx-Hybrid”, który będzie posiadał napęd hybrydowy i zwiększoną do ok. 6 h długotrwałość lotu.
Konstrukcja:
Górnopłat o konstrukcji kompozytowej.
Skrzydło umieszczone nad kadłubem na pylonie.
Z przodu kadłuba znajduje się komora do aparatu fotograficznego lub kamery wideo, natomiast pod skrzydłem znajduje się komora ładunkowa.
Usterzenie w układzie litery T.
Start następuje z ręki, lot i lądowanie jest w pełni automatyczne. Istnieje również możliwość sterowania ręcznego.
Wyposażenie- bezwładnościowy pilot automatyczny z (w opcji) kanałem video i wyświetlaczem HUD oraz wyposażenie elektroniczne pozwalające na operowanie w każdych warunkach atmosferycznych.
Aparat bezpilotowy może przenosić aparat fotograficzny (masa 500-800 g) lub kamera video montowany w nosie kadłuba lub dowolne wyposażenie badawcze o masie do 1 kg.
Opcjonalnie można zamontować spadochron ratunkowy.
Silnik- elektryczny zasilany bateriami. Śmigło ciągnące.
Dane techniczne ”Pteryx” (wg [1]):
Rozpiętość- 2,4 m, długość- 1,359 m.
Masa startowa max- poniżej 5 kg.
Pułap- 500 m (ograniczony przez prawo), pułap max- 2500 m, zasięg- 500 m (ograniczony przez prawo), zasięg max- 40 km, czas lotu- 45' do 1,5 h.
Źródło:
[1] ”PTERYX UAV”.