LVG D-I (D-II, D-III), ok. 1911

Samolot pionierski. Niemcy.
Samolot pionierski LVG Biplane. (Źródło: archiwum).

Założona w Berlinie w 1911 r. firma Luft-Verkehrs Gesellschaft rozpoczęła swą produkcją od kopiowania konstrukcji samolotów (pchaczy) H. Farmana i dostarczania ich do armii pruskiej. Samoloty posiadały oznaczenie LVG D-I, LVG D-II i D-III (D od Dreidecke- dwupłatowiec).

W Polsce.

W Niemczech na samolocie LVG dyplom pilota otrzymał Ludwik Badowski (nr 118 w dniu 24.09.1911 r.). Prawdopodobnie był to samolot typu Farman, produkowany na licencji w firmie LVG.

Wg [3]- Ludwik Badowski uzyskał dyplom pilota na samolocie Awiatik w dniu 24.09.1911 r. w szkole pilotów LVG na lotnisku Johannisthal w Berlinie. Brak informacji o jaki był to dokładnie typ samolotu. W 1911 r. firma Awiatik budował na licencji samoloty francuskie: jednopłatowe Hanriot i dwupłatowe Farman.

Źródło:

[1] Januszewski S. ”Witold Jarkowski. Inżynier aeronauta- pionier lotnictwa”. Politechnika Wrocławska. Fundacja Otwartego Muzeum Techniki. Wrocław 2006.
[2] Military History Encyclopedia on the Web.
[3] Januszewski S. "Pionierzy. Polscy pionierzy lotnictwa 1647- 1918. Tom 1". Fundacja Otwartego Muzeum Techniki. Wrocław 2017.
blog comments powered by Disqus