LVG C-IV, 1916

Samolot rozpoznawczy. Niemcy.
Samolot rozpoznawczy LVG C-IV lotnictwa niemieckiego (Źródło: Źródło: archiwum).
Samolot rozpoznawczy LVG C-IV został zbudowany w 1916 r. w firmie Luft-Verkehrs Gesellschaft m.b.H. (LVG). Jest to dalszy rozwój samolotu LVG C-II, nieznacznie powiększony i przystosowany do napędu silnikiem Mercedes D IV o mocy 162 kW (220 KM). Samoloty LVG C-IV używane były przez lotnictwo niemieckie na froncie zachodnim. W dniu 28.11.1916 r. samolot LVG C-IV dokonał pierwszego dziennego nalotu na Londyn.

W Polsce.

Wg [1] w polskich archiwach podana jest informacja sugerująca użytkowanie w Polsce samolotów LVG C-IV. Informacja ta powstała prawdopodobnie w wyniku popełniania błędu przy ręcznym przepisywaniu nazwy samolotu przez ówczesnych kancelistów. Samolot LVG C-IV nie był używany w Polsce.

Konstrukcja:
Dwumiejscowy dwupłat o konstrukcji drewnianej.
Kabiny odkryte.
Podwozie klasyczne stałe.

Uzbrojenie- 1 ruchomy karabin maszynowy obserwatora Parabellum wz. 14 kal. 7,92 mm.

Silnik- rzędowy Mercedes D IV o mocy 162 kW (220 KM).

Dane techniczne C-IV (wg [2]):
Rozpiętość- 13,6 m, długość- 8,5 m, wysokość- 3,1 m, powierzchnia nośna- 38,2 m2.
Masa własna- 1050 kg, masa całkowita- 1600 kg.

Źródło:

[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1918-1924”. Wyd. Bellona; Wyd. Lampart. Warszawa 1997.
[2] Gray P., Thetford O. ”German Aircraft of the First World War”. Doubleday & Company, Inc. Garden City. New York 1970.
blog comments powered by Disqus