LVG B-III (Schül), 1917

Samolot szkolny. Niemcy.
Samolot szkolny LVG B-III (Schül) w barwach niemieckiego lotnictwa wojskowego. (Źródło: archiwum).

Wytwórnia Schütte-Lanz (Schül), produkująca na licencji samoloty LVG B-II, opracowała w 1917 r. własną specjalnie przeznaczoną do szkolenia wersję LVG B-III (Schül). Produkowano ją w niewielkich ilościach.

W Polsce.

W lotnictwie polskim były 2 zdobyczne samoloty LVG B-III. Jeden z nich był używany w SL Ławica od 1919 r., a później w 3 PL do lipca 1922 r. Drugi znajdował się w krakowskiej Szkole Pilotów. Został rozbity pod koniec 1919 r.

Konstrukcja:
Dwumiejscowy dwupłat o konstrukcji drewnianej.
Kabiny odkryte.
Podwozie klasyczne stałe.

Silnik rzędowy Mercedes D-II o mocy 88 kW (120 KM).

Dane techniczne (wg [1]):
Rozpiętość- 12,51 m, długość- 7,89 m, wysokość- 2,89 m, powierzchnia nośna- 32,15 m2.
Masa własna- 710 kg, masa użyteczna- 310 kg, masa całkowita- 1020 kg.
Prędkość max- 120 km/h, czas wznoszenia na 3000 m- 28', pułap- 3800 m, zasięg- 300 km, czas lotu- 2 h 30'.

Źródło:

[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1918-1924”. Wyd. Bellona; Wyd. Lampart. Warszawa 1997.
blog comments powered by Disqus