Lublin R-XVII, 1928
Projekt nie został zrealizowany. Kompletnie wykończony projekt został wraz z ofertą produkcji odrzucony przez władze wojskowe, a jedną z przyczyn odmowy było... zastosowanie chowanego podwozia jako rozwiązania dotychczas niewypróbowanego w praktyce.
Konstrukcja:
Dwumiejscowy półtorapłat o konstrukcji drewnianej.
Płaty dwudźwigarowe drewniane. Płat górny trójdzielny, dolny dwudzielny. Pokrycie noska do 1 dźwigara sklejką, reszta płótnem.
Kadłub kratownicowy drewniany z wykrzyżowaniem części tylnej z drutu stalowego. Pokrycie: przód blachą duraluminiową część środkowa sklejką, część tylna płótnem z grzbietem oprofilowanym sklejką. Kabiny odkryte.
Podwozie klasyczne chowane w locie.
Silnik- rzędowy Lorraine-Dietrich 12 Eb o mocy nominalnej 331 kW (450 KM) i startowej 352 kW (478 KM).
Dane techniczne R-XVII (wg [1]):
Rozpiętość- 14,0 m, długość- 9,0 m, powierzchnia nośna- 46,0 m2.
Masa całkowita- 2000 kg.
Prędkość max- 250 km/h, zasięg- 1000 km.
Galeria
Źródło:
[1] Morgała A. ”Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939”. Wyd. Bellona. Warszawa 2003.[2] Czajka W. ”Jerzy Rudlicki, konstruktor zapomniany?” ANNALES UNIVERSITATIS MARIAE CURIE-SKŁODOWSKA LUBLIN-POLONIA VOL. LX SECTIO F 2005.