PZL-108 bocznokabinowiec, 1967

W 1967 r., już po odejściu doc. Tadeusza Sołtyka z WSK-Okęcie- mgr inż. Witold Sołtyk otrzymał za zadanie opracowanie projektu wstępnego samolotu rolniczego zabierającego do 2000 kg środków chemicznych, przewidzianego jako następca PZL An-2.
Opracował on projekt samolotu PZL-108 o układzie wolnonośnego dolnopłata z charakterystycznym niesymetrycznym umieszczeniem kabiny pilota dla lepszej widoczności przy starcie i lądowaniu. Jako napęd planowano użycie silnika ASz-62IR o mocy 736 kW (1000 KM). Samolot miał być wykonany przez PZL Mielec, znany był jako tzw. bocznokabinowiec.
Źródło:
[1] ”Problemy rozwoju samolotu PZL-106 Kruk”. Polska Technika Lotnicza. Materiały Historyczne nr 4/2004.
[2] Glass A. "Samoloty których nie było". Skrzydlata Polska nr 4/1995.