Wozowicz wiatrakowiec (2009), 2009

Wiatrakowiec został oblatany przez Wiesława Jarzynę, pilota fabrycznego i doświadczalnego firmy Celier Aviation Artur Trendak. Później wiatrakowiec pilotowany przez konstruktora spadł z małej wysokości i uległ uszkodzeniu.
Konstrukcja:
Wirnik nośny firmy Xavier Averso (przewidywano jego wymianę na wirnik firmy Dragon Wings).
Rama nośna wykonana z rury stalowej.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe. Golenie podwozia głównego wykonane z kompozytu szklanego, który jest nawinięty na rdzeń z duraluminium. Oś koła stalowa. Golenie mocowane do ramy za pomocą spawanych rur stalowych.
Silnik- samochodowy Fiat Punto z turbodoładowaniem o mocy 59- 74 kW (80- 100 KM).
Śmigło trójłopatowe nastawne na ziemi firmy Luga Prop 170, pchające.
Dane techniczne Wozowicz wiatrakowiec (2009) (wg [2]):
Średnica wirnika- 8,2 m.
Masa własna- 240 kg, masa użyteczna 160 kg, masa startowa- 400 kg.
Galeria
Źródło:
[1] Козярчук Л. Л. "Історія розвитку легкого автожира у світлинах (1933—2015) : фотоальбом". "Вежа Друк". Луцьк, 2015.
[2] Henryk Doruch – informacje.