Krzyżanowski- Adamiec "Moto-Mucha Standard" ("Moto-Mucha 100"), 1994
Sprzedany został do Słowenii gdzie jest w dalszym użytku. Egzemplarz ten wylatał wiele godzin bez większych usterek i wypadków.
Konstrukcja:
Górnopłat.
Kabina zakryta.
Podwozie stałe, początkowo dwukołowe, zastąpione podwoziem trójkołowym z przednim kółkiem.
Silnik- Trabant o mocy 19 kW (26 KM), umieszczony z przodu kadłuba, śmigło ciągnące.
Dane techniczne ”Moto-Mucha 100” (wg [1]):
Rozpiętość- 14,98 m, długość- 7,0 m, wysokość bez silnika- 1,6 m, powierzchnia nośna- 12,75 m2. Prędkość max- 110 km/h, prędkość przelotowa- 85 km/h, wznoszenie- ok 1,5 m/s.
Galeria
Źródło:
[1] ”Polskie konstrukcje amatorskie”.
[2] Pod redakcją A. Glassa i T. Murawskiego "Polskie Szybowce 1945-2011. Problemy rozwoju". Wydawnictwo SCG. Bielsko-Biała 2012.
[3] Jerzy Adamiec - Informacje.