Damrowski "aeroplan Stella", 1908
Damrowski podkreślał, że jego statek powietrzny, określany przezeń mianem "aeroplanu Stella", będzie szczególnie przydatny do dalekich przelotów lub rejsów, bowiem gondola- łódź może również płynąć po wodzie wleczona żaglami- latawcami.
W liście brak wskazówek co do przedmiotu projektu, oprócz wyliczenia warunków, na jakich Damrowski gotów jest oferować armii swe usługi i zbudować statek powietrzny swego pomysłu. Chciałby otrzymać do dyspozycji warsztat z pełnym wyposażeniem mechanicznym i stolarskim, mieszkanie służbowe, ochronę policyjną, 500 rb. na koszty przejazdów związanych z zakupem niezbędnych materiałów do budowy (tutaj wzmianka, że pewne elementy konstrukcyjne aparatu wykonane zostaną z rur aluminiowych), przez sześć miesięcy po 250 rb. wynagrodzenia plus 175 rb. na różne drobne wydatki, wreszcie 50 000 rb.- gdy jego statek powietrzny pokona dystans 300 km. W zakończeniu podkreślał, że na przyjęcie oferty czeka do 15.12.1908 r., po tym terminie zawrze kontrakt na budowę statku powietrznego z innym podmiotem.
Źródło:
[1] Januszewski S. "Pionierzy. Polscy pionierzy lotnictwa 1647- 1918. Tom 1". Fundacja Otwartego Muzeum Techniki. Wrocław 2017.
[2] Januszewski S. "Tajne wynalazki lotnicze Polaków: Rosja 1870-1917". Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. Wrocław 1998.