Czerwiński samolot, 1913- 1914
Do rozwiązania tego doprowadziły twórcę kilkuletnie prace konstruktorskie i eksperymentalne podejmowane z szybowcami. Dwukrotnie, bez powodzenia, próbował opatentować rozwiązanie płata ze wzniosem na końcówkach ku górze w Rosji (w 1912 r.- Świadectwo Ochrony nr 53 347 i w 1913 r.- Świadectwo Ochrony nr 57 605). W drugim zgłoszeniu rozszerzał zakres ochrony, wycofując równocześnie wcześniejsze.
Galeria
Źródło:
[1] Januszewski S. "Pionierzy. Polscy pionierzy lotnictwa 1647- 1918. Tom 1". Fundacja Otwartego Muzeum Techniki. Wrocław 2017.
[2] Januszewski S. "Tajne wynalazki lotnicze Polaków: Rosja 1870-1917". Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. Wrocław 1998.
[3] Januszewski S. "Wynalazki lotnicze Polaków 1836- 1918". Fundacja Otwartego Muzeum Techniki. Wrocław 2013.