SZD-58, ok. 1990
Kiedy w PDPS PZL-Bielsko przystąpiono do budowy makiet skrzydeł szybowca SZD-56 "Diana" o rozpiętości 15 m przyjęto założenie, że celowe może być posiadanie foremników umożliwiających również wykonanie skrzydeł o większej rozpiętości. Przy okazji zrealizowano więc oprzyrządowanie umożliwiające budowę skrzydeł o rozpiętości do 19 m. Dysponując takimi możliwościami, zarezerwowano oznaczenie SZD-58 dla szybowca długiego, gdyby wzbudził on zainteresowanie potencjalnych użytkowników.
Wersja o większej rozpiętości nie doczekała się jednak realizacji- nie ograniczono bowiem rozpiętości szybowców klasy otwartej, nie wprowadzono też oficjalnie klasy 18- metrowej, a rozważano obydwie te możliwości. Oznaczenie SZD-58 nie zostało zatem wykorzystane, choć użyto następnego- SZD-59 "Acro".
Źródło:
[1] Kubalańca J. "Nie zrealizowane konstrukcje SZD (10)". Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 3/2000.