Cieślak "Moto-Czapla" (SP-2029), połowa lat 1990- tych

Motoszybowiec amatorski. Polska.
Motoszybowiec ”Moto-Czapla” (SP-2029) zbudowany przez Jana Cieślaka. (Źródło: ”Polskie Stowarzyszenie Motoszybowcowe”).

W połowie lat 1990- tych Jan Cieślak zbudował amatorski motoszybowiec "Moto-Czapla". Konstrukcja powstała na bazie szybowca SZD-10 ”Czapla” o numerze rejestracyjnym SP-2029. Szybowiec "Czapla" pozyskał za pośrednictwem Zbigniewa Pędziaka. W nowej konstrukcji J. Cieślak wykorzystał łoże do silnika i inne elementy z zakupionego motoszybowca Pędziak "Moto-Czapla".

Motoszybowiec "Moto-Czapla" (SP-2029) był z powodzeniem użytkowany w Nowogardzie, następnie trafił do Kłobucka.

Galeria

  • Szybowiec (motoszybowiec ?) ”Czapla” (SP-2029) na wózku transportowym. Zdjęcie zrobione na lotnisku w Mielcu, 11.09.2016 r. (Źródło: Copyright Marcin G. Dabrowski - www.jetphotos.com).
  • ”Moto-Czapla” SP-2029 podczas startu w Kłobucku, 2009 r. (Źródło: Pod redakcją Andrzeja Glassa i Tomasza Murawskiego ”Polskie Szybowce 1945-2011. Problemy rozwoju”).
  • ”Moto-Czapla” SP-2029 podczas startu w Kłobucku, 2009 r. (Źródło: Pod redakcją Andrzeja Glassa i Tomasza Murawskiego ”Polskie Szybowce 1945-2011. Problemy rozwoju”).
  • ”Moto-Czapla” SP-2029 w locie po kręgu. (Źródło: Pod redakcją Andrzeja Glassa i Tomasza Murawskiego ”Polskie Szybowce 1945-2011. Problemy rozwoju”).
  • Silnik motoszybowca ”Moto-Czapla” SP-2029. (Źródło: Pod redakcją Andrzeja Glassa i Tomasza Murawskiego ”Polskie Szybowce 1945-2011. Problemy rozwoju”).
  • Kabina motoszybowca ”Moto-Czapla” SP-2029. (Źródło: Pod redakcją Andrzeja Glassa i Tomasza Murawskiego ”Polskie Szybowce 1945-2011. Problemy rozwoju”).

Źródło:

[1] Polskie Stowarzyszenie Motoszybowcowe.
[2] Pod redakcją A. Glassa i T. Murawskiego "Polskie Szybowce 1945-2011. Problemy rozwoju". Wydawnictwo SCG. Bielsko-Biała 2012.
[3] Sebastian Pędziak - informacje.
blog comments powered by Disqus