Kompol KD, 1991

Wózek do motolotni. Polska.
Firma Kompol produkowała w latach 1990-tych dwa typy wózków do motolotni Kompol KR i Kompol KD. Oba były wytwarzane w 2 wersjach, dając użytkownikowi możliwość wyboru rozwiązania, które najbardziej mu odpowiada. Oba wózki posiadały zunifikowany węzeł zawieszenia skrzydła.

Konstruktorami wózka Kompol KD są Grzegorz Rycaj i Alojzy Dernbach. Jest on dostosowany do skrzydeł z krótkimi sterownicami i do tych samych silników co Kompol KR. Jest również oferowany w dwóch wersjach sportowej (1- lub 2-miejscowej) i szkolnej (2-miejscowej).

Konstrukcja:
Jedno- lub dwumiejscowy wózek motolotni.
Płat- skrzydło Stratus P-2 Standard lub Stratus P-2 Sport, szkielet z rurek duralowych, pokrycie dakronowe. Możliwość montowania innych skrzydeł (np. "Libre" o większej powierzchni lub Stratus E-2).
Kadłub- wózek z rurek duralowych. Kabina: Częściowo osłonięta kompozytową owiewką.
Podwozie trójkołowe z przednim kołem, stałe.

Wyposażenie- podstawowe przyrządy pilotażowe.

Silnik- Rotax 503 UL2V o mocy 37 kW (50 KM), Buran o mocy 26 kW (35 KM) lub Limbach 1700 o mocy 50 kW (68 KM), śmigło pchające.

Źródło:

[1] Makowski T. ”Współczesne konstrukcje lotnicze Polski”. Agencja Lotnicza Altair. Warszawa 1996.
blog comments powered by Disqus