Dobrociński "Marlin", 1985
Następnie samolot został przebudowany, m.in. podwozie zostało przerobione na dwugoleniowe, z tylnym kółkiem. Samolot został przystosowany do zamontowania silnika DAF w układzie boxer. W tej postaci był prezentowany, jeszcze nieukończony i bez silnika, na III Zlocie Amatorów Konstruktorów, który odbył się w dniach 29- 30.09.1984 r. na lotnisku Centrum Szybowcowego w Lesznie Wielkopolskim.
Oblot samolotu był planowany na 1985 r. Brak informacji o dalszych losach tej ciekawej konstrukcji.
Konstrukcja.
Jednomiejscowy dolnopłat.
Podwozie klasyczne stałe.
Silnik- początkowo samochodowy Trabant o mocy 19 kW (26 KM). Później został wymieniony na DAF w układzie boxer, również o mocy 19 kW (26 KM).
Dane techniczne "Marlin" (wg [1]):
Rozpiętość- 8,0 m, długość- 5,0 m, wysokość- 1,2 m, powierzchnia nośna- 8,0 m2.
Masa własna- 130 km.
Osiągi (obliczeniowe): prędkość przelotowa- 130 km/h, zasięg- ok. 300 km.
Źródło:
[1] Górski P. "Konstrukcje III Zlotu Amatorów Konstruktorów". Technika Lotnicza i Astronautyczna nr 1/1985.