PZL-108 "Fregata", 1982 (?)

Projekt samolotu rolniczego (lub wielozadaniowego). Polska.
Projekt samolotu rolniczego (wielozadaniowego) PZL-108 ”Fregata”. (Źródło: ”Problemy rozwoju samolotu PZL-106 Kruk”. Polska Technika Lotnicza. Materiały Historyczne nr 4/2004).

Przed przeniesieniem biur konstrukcyjnych z WSK PZL Warszawa-Okęcie do Instytutu Lotnictwa (w 1982 r. ?) doszło do połączenia zespołu PZL z zespołem prof. Tadeusza Sołtyka, zaś bieżącym zadaniem było opracowanie projektu następcy samolotu PZL An-2.

Samolot miał być wykonany przez PZL Mielec, znany był jako tzw. bocznokabinowiec. Posiadał oznaczenie PZL-108 "Fregata". Konstruktorem prowadzącym był inż. Witold Sołtyk, współkonstruktorem samolotu był mgr inż. Adam Markowski. W jego konstrukcji miały być wyko­rzystane zespoły wówczas produkowanych samolotów PZL-106 ”Kruk”.

Projekt nie został skierowany do realizacji.

Źródło:

[1] ”Problemy rozwoju samolotu PZL-106 Kruk”. Polska Technika Lotnicza. Materiały Historyczne nr 4/2004.
blog comments powered by Disqus