Sidorowicz ślizgowiec, 1932
Był bardzo krótko wykorzystywany do nauki szybkiego pływania po morzy w warunkach zbliżonych do startu i lądowania na wodnosamolocie. Młodzi piloci z niego mieli się przesiadać na wodnosamoloty. Ślizgowiec rozpędzał się do 100 km/h (wg [2]- ok. 140 km/h). Po prawej stronie kadłuba namalowaną miał szachownicę a po lewej kotwicę i litery MDL.
Ślizgowiec wykazał w czasie pływań próbnych na Zatoce Puckiej świetne właściwości nautyczne, doskonałą prędkość, mimo że cała konstrukcja była dość mało zwrotna. W ramach pływań rekreacyjnych poza szkoleniem pilotów ślizgowiec był częstym gościem na gdyńskiej plaży, gdzie wśród plażowiczów jednostka wzbudzała niemałe zainteresowanie. U schyłku lata 1932 r. podczas ślizgu po Zatoce Puckiej ślizgowiec został rozbity. Ślizgowiec prowadził na dużej szybkości jego konstruktor G. Sidorowicz i gdy tuż przed molo portu w Pucku wykonał raptowny skręt w kierunku powrotnym co spowodowało wywrócenie się ślizgowca, którego załoga wpadła do wody. Lotników uratowała motorówka MDL. Por. pil. G. Sidoroowicz oraz por. pil. Michał Offierski wyszli z kraksy bez szwanku, natomiast st. sierż. T.Benetkiewicz doznał pęknięcia obojczyka. Po tym wypadku dowódca MDL nakazał rozbity ślizgowiec zezłomować, gdyż cała konstrukcja była połamana.
Źródło:
[1] Olejko Andrzej "Zapomniane hydroplany nad Bałtykiem i Polesiem 1924-1937". Wydawnictwo ZP Grupa Sp. z o.o. Warszawa 2008.[2] Olejko Andrzej "Morski Dywizjon Lotniczy". Oficyna Wydawnicza "Ajaks". Pruszków 1992.
[3] Celarek Andrzej "Morski Dywizjon Lotniczy. Wspomnienia lotników". Wydawnictwo Oskar. Gdańsk 2013.
[4] Grochowska Joanna, Kos-Dąbrowska Barbara "W cieniu puckich hydroplanów". Wydawnictwo Maszoperia Literacka. Gdańsk 2010.
[5] Sankowski W. "CAMS-30E". Lotnictwo z Szachownicą nr 3/2002.
[6] Olejko Andrzej "Lotnictwo morskie II Rzeczypospolitej". Wydawnictwo ZP. Warszawa 2010 .