CVT M-200 / CARMAM M-200 "Foehn", 1963

Szybowiec wyczynowy i treningowy. Włochy / Francja.
Szybowiec CARMAM M-200 ”Foehn” w locie. (Źródło: archiwum).

W ślad za znanym szybowcem jednomiejscowym klasy standard M-100 dr inż. Alberto Morelli opracował dwumiejscowy szybo­wiec szkolno-treningowy M-200. Miejsca załogi umieszczone obok siebie.

Prototyp powstał w ośrodku szybowcowym Politechniki w Tu­rynie przy poparciu Aeroklubu Włoch, który widział w M-200 typo­wy sprzęt dla szkół szybowco­wych w całym kraju.

W Polsce.

W sierpniu 1966 r., podczas trwania Szybowcowych Mistrzostw Włoch w Rieti loty zapoznawcze na szybowcu M-200 wykonali: Stanisław Wielgus- korespondent tygodnika Skrzydlata Polska oraz Stefan Antosiewicz- prezes Aeroklubu PRL, który zawadził o Rieti w swej urlopowej wyprawie do Włoch.

Jarek Mosiejewski, pilot szybowcowy wyszkolony w Aeroklubie Białostockim. Od lat 1990-tych mieszka w Australii i lata w Geelong Gliding Club. Wykonywał loty na szybowcu Carman M-200 "Foehn" podczas szkolenia do uprawnień instruktorskich.

Galeria

  • Szybowiec dwumiejscowy Carman M-200 ”Foehn”. (Źródło: archiwum).

Źródło:

[1] Wielgus S. „Mistrzostwa Szybowcowe Włoch”. Skrzydlata Polska nr 44/1966.
[2] Jarek Mosiejewski - informacje.
[3] Kaczkowski R. "Nowy szybowiec włoski M-200". Skrzydlata Polska nr 6/1965.
blog comments powered by Disqus