CVT M-200 / CARMAM M-200 "Foehn", 1963
W ślad za znanym szybowcem jednomiejscowym klasy standard M-100 dr inż. Alberto Morelli opracował dwumiejscowy szybowiec szkolno-treningowy M-200. Miejsca załogi umieszczone obok siebie.
Prototyp powstał w ośrodku szybowcowym Politechniki w Turynie przy poparciu Aeroklubu Włoch, który widział w M-200 typowy sprzęt dla szkół szybowcowych w całym kraju.
W Polsce.
W sierpniu 1966 r., podczas trwania Szybowcowych Mistrzostw Włoch w Rieti loty zapoznawcze na szybowcu M-200 wykonali: Stanisław Wielgus- korespondent tygodnika Skrzydlata Polska oraz Stefan Antosiewicz- prezes Aeroklubu PRL, który zawadził o Rieti w swej urlopowej wyprawie do Włoch.
Jarek Mosiejewski, pilot szybowcowy wyszkolony w Aeroklubie Białostockim. Od lat 1990-tych mieszka w Australii i lata w Geelong Gliding Club. Wykonywał loty na szybowcu Carman M-200 "Foehn" podczas szkolenia do uprawnień instruktorskich.
Galeria
Źródło:
[1] Wielgus S. „Mistrzostwa Szybowcowe Włoch”. Skrzydlata Polska nr 44/1966.[2] Jarek Mosiejewski - informacje.
[3] Kaczkowski R. "Nowy szybowiec włoski M-200". Skrzydlata Polska nr 6/1965.