BAe 146, 1981

Samolot pasażerski, transportowy. Wielka Brytania.
Samolot pasażerski BAe 146-300 w locie. (Źródło: ”Wikimedia Commons”).

W Polsce.

W 1989 r. Polskie Linie Lotnicze „Lot” rozpoczęły poszukiwania następcy nieekonomicznego i przestarzałego samolotu pasażerskiego Antonow An-24. Polski przewoźnik otrzymał wówczas propozycję dostawy samolotów: włosko- francuskich ATR-42 i ATR-72, hiszpańsko- indonezyjskiego Airtech CASA / IPTN CN-235, kanadyjskich De Havilland Canada DHC-7 „Dash 7” i De Havilland Canada DHC-8 „Dash 8", szwedzkiego SAAB 340, holenderskie Fokker F-27 "Friendship" i Fokker-100, brytyjskie BAe 146 i Shorts 330 oraz radziecki Iljuszyn Ił-114. W tym samym roku samolot BAe 146 był prezentowany polskiemu przewoźnikowi na lotnisku Okęcie w Warszawie.

Z powodu największych kosztów eksploatacji nie był poważnym konkurentem, niemniej jednak propozycja dotrwała do decydującej rozgrywki. Ostatecznie wówczas zostały zakupione samoloty ATR-72.

Galeria

  • Samolot pasażerski BAe 146-300 prezentowany na lotnisku Okęcie w 1989 r. (Źródło:  Skrzydlata Polska nr 16/1990).

Źródło:

[1] „Bombardier DHC 8 Dsah 8-400 Q”. Polot.net.
[2] Skrzydlata Polska nr 16/1990.
blog comments powered by Disqus