Iljuszyn Ił-114, 1990

Samolot pasażerski. ZSRR / Rosja.
Samolot pasażerski Iljuszyn Ił-114. (Źródło: ”Wikimedia Commons”).

W Polsce.

W 1989 r. Polskie Linie Lotnicze „Lot” rozpoczęły poszukiwania następcy nieekonomicznego i przestarzałego samolotu pasażerskiego Antonow An-24. Polski przewoźnik otrzymał wówczas propozycję dostawy samolotów: włosko- francuskich ATR-42 i ATR-72, hiszpańsko- indonezyjskiego Airtech CASA / IPTN CN-235, kanadyjskich De Havilland Canada DHC-7 „Dash 7” i De Havilland Canada DHC-8 „Dash 8", szwedzkiego SAAB 340, holenderskie Fokker F-27 "Friendship" i Fokker-100, brytyjskie BAe 146 i Shorts 330 oraz radziecki Iljuszyn Ił-114.

Samolot nie wzbudził zainteresowania naszego przewoźnika z dwóch powodów, po pierwsze- istniał wówczas tylko na papierze (prototyp wykonał pierwszy lot w 1990 r.), po drugie- po przemianach ustrojowych w Polsce w 1989 r. PLL "Lot" zainteresowane były zakupem samolotów produkcji zachodniej.

Źródło:

[1] „Bombardier DHC 8 Dsah 8-400 Q”. Polot.net.
blog comments powered by Disqus