PW-60, 2013
W ramach prac projektowych nad PW-61 były wykorzystywane, m.in. dane uzyskane z badań w locie z wykorzystaniem tzw. latających modeli skalowanych PW-60. Jego układ konstrukcyjny wzorowany był na PW-61. Do jego napędu został zastosowany silnik spalinowy ze śmigłem ciągnącym (w PW-61- silnik turboodrzutowy).
PW-60 został oblatany we wrześniu 2013 r.
Konstrukcja.
Bezzałogowy statek powietrzny w układzie górnopłata o konstrukcji kompozytowej.
Usterzenie w układzie odwrotnego usterzenia motylkowego.
W dolnej części kadłuba zastosowano odkształcalną płozę z kółkiem przednim. Kółka tylne zamontowane na końcach usterzenia motylkowego.
Start następuje z wyrzutni, lądowanie klasyczne samolotowe. Alternatywny sposób lądowania- wyłapywanie samolotu w siatkę.
Silnik- spalinowy.
Galeria
Źródło:
[1] „Politechnika na celowniku, czyli PW-61 wkrótce w powietrzu”. Politechnika Warszawska: Strona główna.
[2] Goraj Z. „Zakład SiŚ oraz Centrum Kształcenia Konstruktorów Lotniczych, najważniejsze projekty badawcze”. Politechnika Warszawska, MEiL, ITLiMS, ZSiS. Warszawa 2009.