PW-151 "Kusy", ok. 2014

Samolot otrzymał dość oryginalny układ aerodynamiczny - latające skrzydło z silnikami pchającymi. Jego sylwetka posiada też cechy stealth, czyli technologii utrudniającej wykrycie samolotu przez radary.
Proponowano, że PW-151 powstać mógłby w ramach postulowanego konsorcjum, złożonego z ITWL, Politechniki Warszawskiej, Instytutu Lotnictwa, WAT, WZL Nr 2 oraz Zakładów Mechanicznych Metal-Master. Koszt programu, który obejmować miałby budowę demonstratorów (struktura do badań statycznych, aparat załogowy, aparat bezzałogowy - docelowy) oraz ich próby, miałby wynieść ok. 55 mln zł.
Do 2015 r. projekt nie został skierowany do realizacji.
Konstrukcja.
Bezzałogowy statek powietrzny w układzie latającego skrzydła.
Uzbrojenie- podwieszane o masie 120 kg, złożone z 1 lub 2 pocisków kierowanych, np. przeciwpancerne pociski kierowane AGM-114 "Hellfire".
Napęd- 2 silniki Limbach L550E o mocy 37 kW (50 KM) każdy. Śmigła pchające.
Dane techniczne PW-151 „Kusy” (wg [1]):
Masa własna z systemem nawigacji, łączności i ratowniczym- 252 kg, masa systemu rozpoznawczego- 80 kg, masa startowa max- 700 kg.
Prędkość max- 260 km/h, pułap praktyczny- 6000 m, czas lotu- do 24 h.
Galeria
Źródło:
[1] „Bezzałogowe statki powietrzne ITWL”. Prezentacja Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych.
[2] „O polskich bsl w Mińsku Mazowieckim”. Wiadomości - Altair Agencja Lotnicza.
[3] „Polskie drony. Kiedy nasze bezzałogowce rozwiną skrzydła?”. Oficjalna strona Next - nextdirect.com.