PZL- samolot dyspozycyjno- wielozadaniowy Lassoty, 1959

Projekt samolotu dyspozycyjno- wielozadaniowego. Polska.
Istniejące od 1957 r. biuro konstrukcyjne OKP-3 w WSK-Okęcie, kierowane przez mgr inż. Stanisława Lassotę, po zakończeniu projektowania samolotów PZL-101 ”Gawron” i PZL-102 ”Kos” stanęło przed problemem dalszych te­matów pracy. Wówczas w 1959 r. powstały projekty szki­cowe dwóch lekkich dwusilnikowych samolotów dyspozycyjno- wielozadaniowych: jednokadłubowego projektu mgr inż S. Lassoty i dwubelkowego projektu mgr inż. Ryszarda Orłowskiego, dwa projekty szkicowe motoszybowców jed­nosilnikowych opracowane przez mgr inż. Janusza Drozdowskiego i i dwa projekty wstępne metalowych szybow­ców opracowane przez mgr inż. Ryszarda Orłowskiego i mgr inż. Zdzisława Lewalskiego. Ponieważ największe nadzieje wzbudzał projekt szybowca klasy standard, przy­stąpiono do opracowania jego dokumentacji konstrukcyj­nej- projekt ten otrzymał oznaczenie PZL-103.

Brak bliższych informacji o projekcie samolotu mgr inż. S. Lassoty.

Źródło:

[1] Glass A. "Projekty szybowców metalowych PZL-103 i PZL M-8 Pelikan". Technika Lotnicza i Astronautyczna nr 2/1983.
blog comments powered by Disqus