Meyza "Bumerang", 2001
![](http://www.samolotypolskie.pl/uploads/Products/product_14606/preview_Meyza_Bumerang.jpg)
Na początku lat 2000- nych Wiesław Meyza przystąpił do budowy swego trzeciego wózka motolotniowego, który otrzymał nazwę "Bumerang". Według założeń konstruktora miała to być ładna, ergonomiczna, funkcjonalna, a przede wszystkim- aerodynamiczna konstrukcja. Kształt "gondoli" został tak dopracowany, by pozycja pilota i pasażera była wygodna, a opory aerodynamiczne zmniejszone do minimum. Do napędu został zastosowany silnik Rotax 503, skrzydło typu "Libre 3".
Budowa wózka została ukończona w maju 2001 r. Od tego czasu wózek był użytkowany na lotnisku w Bagicza, wzbudzając duże zainteresowanie motolotniarzy. Motolotnia testowana była przez dwóch wytrawnych i doświadczonych w budowie motolotni instruktorów- Andrzeja Kraszewskiego i Józefa Korola, uzyskując pochlebną opinię.
Konstrukcja.
Rama wózka wykonana ze stali nierdzewnej (profil 60 x 40). Główny zbiornik paliwa 37 l ze stali nierdzewnej (istnieje możliwość zainstalowania dodatkowego zbiornika montowanego wewnątrz owiewki za siedziskiem pasażera). Oś tylna, siedzenia, kabina i owiewki kół wykonane z kompozytu. Maszt jest składany, pozwala na łatwiejszy montaż skrzydła. W przypadku lotów bez pasażera tylne siedzenie może być demontowane, powstająca przestrzeń tworzy znacznych rozmiarów bagażnik zakrywany aerodynamiczną pokrywą. Przednie siedzenie jest pochylane celem wygodnego zajmowania miejsca na fotelu pasażera.
Silnik- Rotax-503 o mocy 32 kW (44 KM).
Dane techniczne wózka "Bumerang" (wg [1]):
Masa własna wózka (bez skrzydła)- 143 kg.
Prędkość przelotowa- ok. 68 km/h.
Galeria
Źródło:
[1] Meyza W. "Bumerang". Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 12/2001.