JMP "Seagull III", 1974

W lutym 1975 r. gdy na podstawie udostępnionej kolegom dokumentacji trwały na strychach, w garażach i piwnicach prace przy budowie następnych kilkunastu egzemplarzy. W Podgórach Tynieckich pod Krakowem wykonano pierwsze udane loty. Na tym prototypowym egzemplarzu wyszkoliło się później wielu starszych i młodszych kolegów konstruktora. Tak tworzyła się niezwykle prężna w późniejszych latach Sekcja Lotniowa przy Aeroklubie Krakowskim, która zdziałała wiele dobrego dla naszego lotniarstwa pod długoletnim szefostwem Jana Psuja.
Konstrukcja.
Szkielet lotni składał się z dwóch krawędzi natarcia, dźwigara, kila, masztu i sterownicy. Wykonany z rur duraluminiowych i usztywniony układem dolnych oraz górnych cięgieł.
Pokrycie jednostronne wykonane z ortalionu.
Uprząż przystosowana do lotów w pozycji siedzącej.
Źródło:
[1] Doruch H. "Od Seagull do Libre III, czyli historia pewnej krakowskiej firmy ". Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 7/1999.