Solewski Leszek

Leszek Solewski z Mirosławem Młynarczykiem przy swojej motolotni na III Podhalańskim Zlocie Mikrolotów im. Adama Perza I Jerzego Wrony, Łososina Dolna, lipiec 1998 r. (Źródło: Aleksander Dobrzański via Damian Lis).

Od 1997 r. Leszek Solewski z Nawojowej koło Nowego Sącza był właścicielem motolotni. Składała się ona z wózka własnej konstrukcji z silnikiem Rotax 503 o mocy 37 kW (50 KM). Stosowane były trzy rodzaje skrzydeł: Perz XP 15, później Aeros "Stranger", a od 1998 r.- Aeros "Stream".

W 2004 r. L. Solewski sprzedał swoją motolotnię. Powodem sprzedaży była przesiadka na samolot ultralekki Podešva "Tulak", którego był współwłaścicielem. W 2007 r. zakupił samolot  "Gemini IIS" (znaki rejestracyjne OK-MUR-03, zmienione później na SP-SOIR).

Konstrukcje:
Solewski wózek motolotniowy, 1997, wózek motolotniowy.


Galeria

  • Leszek Solewski z synem przy swoim samolocie Gemini IIS zakupionym w 2007 r., OK-MUR-03, później SP-SOIR. (Źródło: via Damian Lis).

Źródło:

[1] Solewski L. "Ostatni Zlot ?". Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 9/1999.
[2] Leszek Solewski - informacje.
[3] Damian Lis - informacje.
blog comments powered by Disqus