Solewski wózek motolotniowy, 1997

Wózek motolotniowy. Polska.
Motolotnia Leszka Solewskiego prezentowana czas IV Podhalańskiego Zlotu Mikrolotów im. Adama Perza i Jerzego Wrony, 16- 18.07.1999 r., lotnisko Łososina Dolna. (Źródło: Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 9/1999).

Od 1997 r. Leszek Solewski z Nawojowej koło Nowego Sącza był właścicielem motolotni. Składała się ona z wózka własnej konstrukcji z silnikiem Rotax 503 o mocy 37 kW (50 KM). Stosowane były trzy rodzaje skrzydeł: Perz XP 15, później Aeros "Stranger", a od 1998 r.- Aeros "Stream". Wyposażona była w system ratunkowy GRS.

Motolotnia była użytkowana w Łososinie Dolnej do 2003 r. Prezentowana była m.in. podczas IV Podhalańskiego Zlotu Mikrolotów im. Adama Perza i Jerzego Wrony (16- 18.07.1999 r.).

W 2004 roku L. Solewski sprzedał swoją motolotnię. Powodem sprzedaży była przesiadka na samolot ultralekki Podešva Air "Tulak", którego był współwłaścicielem. Motolotnia w 2014 r. użytkowana była przez nabywcę- motolotniarza ze Słupska. Bazowała wówczas w Aeroklubie Słupskim. Znaki tej motolotni zmieniały się trzykrotnie:  od 1998 r. PL-NSC, od 2002 r. AP-MNSC, a od 2013 r. nowe znaki SP-MNSC.

Galeria

  • Motolotnia Leszka Solewskiego już w posiadaniu drugiego właściciela. 2007 r. (Źródło: via Damian Lis).
  • Motolotnia Leszka Solewskiego. Zdjęcie zrobione podczas Rajdu Motolotniowego Pomorza w 2010 r., lotnisko Bagicz koło Kołobrzegu (Źródło: Jakub Puchatek via Damian Lis).
  • Motolotnia Leszka Solewskiego. Zdjęcie zrobione podczas Rajdu Motolotniowego Pomorza w 2010 r., lotnisko Bagicz koło Kołobrzegu (Źródło: Jakub Puchatek via Damian Lis).
  • Motolotnia Leszka Solewskiego w w hangarze Aeroklubu Słupskiego, 2014 r. (Źródło: via edu.slupsk.pl).
  • Motolotnia Leszka Solewskiego na zlocie w Turbii koło Stalowej Woli  w 1998 r., jeszcze na pierwszym skrzydle typu XP. (Źródło: Jacek Jeliński via Przegląd Lotniczy nr 10/1998).

Źródło:

[1] Solewski L. "Ostatni Zlot ?". Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 9/1999.
[2] Leszek Solewski - informacje.
blog comments powered by Disqus