Solewski wózek motolotniowy, 1997

Od 1997 r. Leszek Solewski był właścicielem motolotni. Składała się ona z wózka własnej konstrukcji z silnikiem Rotax 503 o mocy 37 kW (50 KM). Stosowane były trzy rodzaje skrzydeł: Perz XP 15, później Aeros "Stranger", a od 1998 r.- Aeros "Stream". Wyposażona była w system ratunkowy GRS.
Motolotnia była użytkowana w Łososinie Dolnej do 2003 r. Prezentowana była m.in. podczas IV Podhalańskiego Zlotu Mikrolotów im. Adama Perza i Jerzego Wrony (16- 18.07.1999 r.).
W 2004 roku L. Solewski sprzedał swoją motolotnię. Powodem sprzedaży była przesiadka na samolot ultralekki Podešva "Tulak", którego był współwłaścicielem. Motolotnia w 2014 r. użytkowana była przez nabywcę- motolotniarza ze Słupska. Bazowała wówczas w Aeroklubie Słupskim. Znaki tej motolotni zmieniały się trzykrotnie: od 1998 r. PL-NSC, od 2002 r. AP-MNSC, a od 2013 r. nowe znaki SP-MNSC.
Wózek został sprzedany ponownie, trzecim właścicielem został pilot z Włocławka. Otrzymał nowe skrzydło- Aeros "Stream 16". Stacjonował na lotnisku w Kruszynie.
Galeria
Źródło:
[1] Solewski L. "Ostatni Zlot ?". Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 9/1999.[2] Leszek Solewski - informacje.
[3] Damian Lis - informacje.