MotoGapa, lata 1990- te (?)

Motolotnia składająca się z wózka MotoGapa z silnikiem Buran i skrzydłem "Stratus E 3" użytkowana była w latach 1990-tych w Mińskim Klubie Lotniczym przy 1 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego "Warszawa" w Mińsku Mazowieckim. Początkowo otrzymała znaki rejestracyjne APL-WSF, zmienione później na PL-WAB.
Konstrukcja wózka MotoGapa:
Jednomiejscowy wózek motolotniowy o konstrukcji kompozytowej (kompozyt szklano-epoksydowy). W konstrukcji wózka zastosowano również rury duralowe PA6, kształtowniki duralowe PA6. zbiornik paliwa kompozytowy. Kabina odkryta.
Podwozie trójkołowe wykonane z kół od motorynki i taczki.
Silnik- dwucylindrowy, rzędowy Buran o mocy nominalnej ok. 26 kW (35 KM).
Przekładnia śmigła mechaniczna, zębata o przełożeniu 1:2,5.
Wyposażenie: zestaw podstawowych przyrządów pilotażowo- nawigacyjnych i kontroli pracy silnika.
Instalacja elektryczna 12 V.
Dane techniczne motolotni MotoGapa z silnikiem Buran i skrzydłem "Stratus E 3" (wg [1]):
Wymiary wózka: długość- 2,2 m, szerokość- 1,7 m.
Masy motolotni: masa własna skrzydła- 35 kg, masa własna wózka- 75 kg, masa własna motolotni- 110 kg, dopuszczalna masa startowa- 233,6 kg.
Osiągi motolotni: prędkość dopuszczalna- 90 km/h, prędkość max- 80 km/h, prędkość przelotowa - 65 km/h, prędkość minimalna- 40 km/h, wznoszenie max- 2,5 m/s, minimalna prędkość opadania w locie swobodnym- 1,5 m/s, doskonałość obliczeniowa- ok. 9.
Galeria
Źródło:
[1] Miński Klub Lotniczy.