MotoGapa, lata 1990- te (?)

Wózek motolotniowy. Polska.
Wózek motolotniowy MotoGapa ze skrzydłem ”Stratus E 3”. (Źródło: via "Miński Klub Lotniczy").
Prawdopodobnie w latach 1990-tych powstał jednomiejscowy wózek motolotniowy MotoGapa. Został zbudowany z kabiny szybowca PW-2 "Gapa".

Motolotnia składająca się z wózka MotoGapa z silnikiem Buran i skrzydłem "Stratus E 3" użytkowana była w latach 1990-tych w Mińskim Klubie Lotniczym przy 1 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego "Warszawa" w Mińsku Mazowieckim. Początkowo otrzymała znaki rejestracyjne APL-WSF, zmienione później na PL-WAB.

Konstrukcja wózka MotoGapa:
Jednomiejscowy wózek motolotniowy o konstrukcji kompozytowej (kompozyt szklano-epoksydowy). W konstrukcji wózka zastosowano również rury duralowe PA6, kształtowniki duralowe PA6. zbiornik paliwa kompozytowy. Kabina odkryta.
Podwozie trójkołowe wykonane z kół od motorynki i taczki.

Silnik- dwucylindrowy, rzędowy Buran o mocy nominalnej ok. 26 kW (35 KM).
Przekładnia śmigła mechaniczna, zębata o przełożeniu 1:2,5.

Wyposażenie: zestaw podstawowych przyrządów pilotażowo- nawigacyjnych i kontroli pracy silnika.
Instalacja elektryczna 12 V.

Dane techniczne motolotni MotoGapa z silnikiem Buran i skrzydłem "Stratus E 3" (wg [1]):
Wymiary wózka: długość- 2,2 m, szerokość- 1,7 m.
Masy motolotni: masa własna skrzydła- 35 kg, masa własna wózka- 75 kg, masa własna motolotni- 110 kg, dopuszczalna masa startowa- 233,6 kg.
Osiągi motolotni: prędkość dopuszczalna- 90 km/h, prędkość max- 80 km/h, prędkość przelotowa - 65 km/h, prędkość minimalna- 40 km/h, wznoszenie max- 2,5 m/s,  minimalna prędkość opadania w locie swobodnym- 1,5 m/s, doskonałość obliczeniowa- ok. 9.

Galeria

  • Wózek motolotniowy MotoGapa ze skrzydłem ”Stratus E 3”, widok z lewej strony. (Źródło: via Miński Klub Lotniczy).
  • Wózek motolotniowy MotoGapa ze skrzydłem ”Stratus E 3”, widok z przodu. (Źródło: via Miński Klub Lotniczy).

Źródło:

[1] Miński Klub Lotniczy.

blog comments powered by Disqus