WAM "Echo", lata 1990- te

Wózek motolotniowy. Polska.
Motolotnia WAM ”Echo” w locie.(Źródło: D-3222 via "Miński Klub Lotniczy").

Wózek motolotniowy "Echo" został opracowany w firmie WAM s.c. w latach 1990- tych. Otrzymał nowoczesną sylwetkę o kształtach aerodynamicznych. Konstrukcja wózka została wykonana z nowoczesnych materiałów kompozytowych i stali nierdzewnej.

Konstrukcja.
Dwumiejscowy wózek motolotniowy o konstrukcji stalowo- kompozytowej.
Miejsca załogi odkryte.
Podwozie trójkołowe, stałe. Sprężyste golenie kół tylnych.

Wyposażenie- zestaw podstawowych przyrządów pilotażowo- nawigacyjnych i parametrów pracy silnika. Spadochronowy system ratowniczy (na życzenie).

Silnik- Rotax 503 o mocy 37 kW (50 KM).

Dane techniczne- wózek "Echo" ze skrzydłem "Libre III" (wg [1]):
Masa własna (bez systemu ratowniczego)- 137 kg, masa startowa max- 350 kg.
Prędkość nieprzekraczalna- 130 km/h, prędkość max- 120 km/h, prędkość przelotowa- 65- 90 km/h, prędkość minimalna- 40 km/h, pułap- 5000 m, opadanie- 2 m/s, zasięg- 400 km.

Galeria

  • Motolotnia WAM ”Echo” w locie. (Źródło: Aleksander Dobrzański via Damian Lis).
  • Motolotnia ”Echo” na lotnisku. (Źródło: Aleksander Dobrzański via Damian Lis).
  • Prawdopodobnie po przymusowym lądowaniu na podmokłej łące. (Źródło: Aleksander Dobrzański via Damian Lis).
  • Wózek motolotniowy ”Echo” z bliska.  (Źródło: Aleksander Dobrzański via Damian Lis).
  • Lekko przybrudzona tablica przyrządów. (Źródło: Aleksander Dobrzański via Damian Lis).
  • Wózek motolotniowy w widoku z prawej strony.  (Źródło: Aleksander Dobrzański via Damian Lis).

Źródło:

[1] Reklama. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 9/1999.
[2] Miński Klub Lotniczy.

blog comments powered by Disqus