Chlewicki "Nietoperz", 1956
Cała konstrukcja wykonana została z drewna leszczynowego i jodłowego. Płat górny był ruchomy, jednodźwigarowy z kesonem pokrytym fibrą prasowaną. Pozostała część skrzydła wraz z ogonem pokryta została płótnem lnianym. Na uwagę zasługuje niewątpliwie system napędu mięśniolotu i sterowania. Przez poruszanie oburącz drążka, od siebie i do siebie, wprowadzane były w ruch ruchome skrzydła. Ster wysokości poruszany był pracą nóg, a ster kierunkowy za pomocą dźwigni uruchamianej w międzyczasie prawą ręką. Miejsce dla pilota umocowane zostało na specjalnym wiązaniu beleczkowym pod skrzydłami w ich środkowej części.
Na „Nietoperzu" Chlewicki przeprowadzał szereg prób na wzgórzach w okolicach Bielin. Nie dały one jednak pożądanych rezultatów. Szybowiec nie chciał latać. Budził poza tym poważne zastrzeżenia ze względów wytrzymałościowych.
Dane techniczne "Nietoperz" (wg [1]):
Rozpiętość- 6,5 m, długość- 3,5 m, a wysokość- 2 m, powierzchnia nośna- ponad 8 m2.
Masa własna- 45 kg.
Źródło:
[1] Konieczny J. R. "Na skrzydłach jak ptaki". Seria "Miniatury Lotnicze". Krajowa Agencja Wydawnicza RSW Prasa- Książka- Ruch. Warszawa 1976.