Airwave "Magic Kiss", 1989

Lotnia. Austria.
Lotnia Airwave ”Magic Kiss”, widok ogólny. (Źródło: Copyright Michał Olszewski).

Lotnia Airwave "Magic Kiss" została opracowana w austriackiej firmie Airwave Gliders. Powstała w 1989 r. Produkowana była w wersjach:
- Model 144- przeznaczona dla pilotów o masie od 50 do 80 kg,
- Model 154- przeznaczona dla pilotów o masie od 60 do 90 kg.

W Polsce.

Lotnie typu "Magic Kiss" były również użytkowane w Polsce, m.in. Michał Olszewski.

Konstrukcja.
Szkielet lotni zbudowany z rur duraluminiowych, składał się z dwóch krawędzi natarcia, dźwigara, kila, masztu i sterownicy. Szkielet usztywniony układem dolnych oraz górnych cięgieł. Kąt wierzchołkowy- 127° (wg [3]- 132°).
Pokrycie skrzydła dwustronne, ukształtowane i usztywnione za pomocą żeber (w Modelu 154- 29 szt.).
Uprząż przystosowana do lotów w pozycji leżącej.

Dane techniczne Model 144 (wg [2]):
Powierzchnia nośna- 13,38 m2.
Masa lotni- 30 kg, masa pilota- od 50 do 80 kg.

Dane techniczne Model 154 (wg [2]):
Rozpiętość- 10,4 m, powierzchnia nośna- 14,2 (wg [3]- 14,4) m2, wydłużenie- 7,4.
Masa lotni- 30 kg, masa pilota- od 60 do 90 kg (od 52 do 95 kg).
Prędkość max- 83 km/h, prędkość minimalna- 26 km/h.

Galeria

  • Lotnia Airwave ”Magic Kiss”, widok ogólny. (Źródło: Copyright Michał Olszewski).
  • Lotnia Airwave ”Magic Kiss”, sterownica. (Źródło: Copyright Michał Olszewski).
  • Lotnia Airwave ”Magic Kiss” na lotnisku Aeroklubu Pińczowskiego. (Źródło: Copyright Michał Olszewski).
  • Lotnia Airwave ”Magic Kiss”, widok z góry. (Źródło: Copyright Michał Olszewski).
  • Lotnia Airwave ”Magic Kiss”, krawędź natarcia. (Źródło: Copyright Michał Olszewski).

Źródło:

[1] Michał Olszewski – informacje.
[2] Delta Club 82.
[3] "Airwave Gliders Magic Kiss 154. Owners Manual".

blog comments powered by Disqus