Apollo "Delta Jet", lata 2000- ne (?)

Wózek motolotniowy. Węgry.
Wózek motolotniowy Apollo ”Delta Jet 2”. (Źródło: ”Apollo Ultralight Aircraft”).

Wózek motolotniowy Apollo "Delta Jet" został opracowany w węgierskiej firmie Apollo Ultralight Aircraft w Eger.
Produkowany w wersjach:
- "Delta Jet"- wersja podstawowa o masie własnej 180 kg,
- "Delta Jet AS III"- wersja ulepszona z bogatszym wyposażeniem. Masa własna powiększona do 236 kg,
- "Delta Jet 2"- wersja rozwojowa, posiadająca jeszcze bardziej rozbudowane wyposażenie.

W 3013 r. wózek znajdował się w produkcji.

W Polsce.

Do 2013 r. wózek "Delta Jet 2" użytkowany był w Obornickim Klubie Sportów Lotniczych na lądowisku Golędzinów.

Konstrukcja.
Dwumiejscowy wózek motolotniowy o konstrukcji metalowej.
Stosowane skrzydła motolotniowe zarówno masztowe, jak i bezmasztowe, np. Aeros "Profi", Aeros "Profi TL", Apollo "Reflex".
Szkielet wózka wykonany z rur duraluminiowych. Obudowa gondoli wózka i owiewki na koła z kompozytu. Miejsca załogi odkryte.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe. Podwozie główne trójgoleniowe.

Wyposażenie- zestaw podstawowych przyrządów pokładowych, spadochronowy system ratunkowy.

Silnik- Rotax 582 o mocy 48 kW (64 KM) lub Rotax 912 o mocy 60 kW (80 KM) albo Rotax 912S o mocy 75 kW (​​100 KM). Zbiornik paliwa o pojemności 55 l.

Dane techniczne "Delta Jet AS III" (wg [2]):
Masa własna- 236 kg, masa całkowita- 472,5 kg.
Prędkość max- 160 km/h, prędkość przelotowa- 130 km/h, prędkość przeciągnięcia- 64 km/h, wznoszenie- 7 m/s.

Galeria

  • Wózek motolotniowy Apollo ”Delta Jet”. (Źródło: www.halley.hu).

Źródło:

[1] Lotnicza Polska.
[2] Bayerl, Robby; Martin Berkemeier "World Directory of Leisure Aviation 2011-12". WDLA UK, Lancaster UK, 2011.
blog comments powered by Disqus