Wiatrakowiec amatorski (Piotrek-3223), ok. 2011

Wiatrakowiec amatorski. Polska.
Jednomiejscowy wiatrakowiec amatorski. (Źródło: archiwum).

Amatorski wiatrakowiec, zbudowany prawdopodobnie w 2011 r. Brak informacji o nazwisku konstruktora (znany jest tylko pseudonim z forum Lotnicza Polska). Rama nośna, owiewki i ogon wiatrakowca jest własnej konstrukcji. Fabryczne elementy użyte w jego budowie to śmigło, wirnik, przyrządy pokładowe i koła. Do napędu został zastosowany silnik lotniczy Rotax 582.

Wiatrakowiec został oblatany prawdopodobnie na początku września 2011 r. We wrześniu 2013 r. był prezentowany na Pikniku Lotniczym w Golędzinowie.

Konstrukcja.
Jednomiejscowy wiatrakowiec o konstrukcji metalowej.
Rama nośna kadłuba wykonana jako konstrukcja kratownicowa z rur stalowych. Obudowa kadłuba kompozytowa. Kabina odkryta.
Usterzenie zamontowane na belce ogonowej.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe.

Wyposażenie- zestaw podstawowych przyrządów pokładowych.

Silnik- zmodyfikowany silnik Rotax 582 o mocy ok. 44 kW (60 KM). Przekładnia typu E o przełożenie 3 : 1.

Dane techniczne (wg [1]):
Średnica wirnika- 8,0 m.
Masa własna- ok. 160 kg.
Prędkość max- 150 km/h, prędkość przelotowa- 110 km/h, prędkość minimalna- 30 km/h, wznoszenie- 3,5 m/s, opadanie z wyłączonym silnikiem- 5 m/s, rozbieg z trawy- 10 m, dobieg- 0 m.

Galeria

  • Jednomiejscowy wiatrakowiec amatorski w widoku z przodu. (Źródło: archiwum).
  • Wiatrakowiec prezentowany na Pikniku Lotniczym w Golędzinowie. (Źródło: Copyright Kornel Kempiński).

Źródło:

[1] Lotnicza Polska.
blog comments powered by Disqus