Pagotto "Brako", lata 2000- ne (?)

Wózek motolotniowy Pagotto "Brako" zaprojektowany został przez Enio Pagotto. Jego produkcja została podjęta w firmie Pagotto Carpenterie of Pianzano.Zaprojektowany został zgodnie z wymaganiami kategorii Microlight FAI o max masie całkowitej do 450 kg.
Wózek dostarczany jest jako kompletna konstrukcja, przygotowana do użytkowania.
W Polsce.
W 2013 r. wózek Pagotto "Brako" użytkowany był w Polsce, stacjonował prawdopodobnie na lądowisku w Bornem Sulinowie.
Konstrukcja.
Dwumiejscowy wózek motolotniowy o konstrukcji metalowej.
Fabrycznie stosowane są skrzydła motolotniowe: Grif "Trainer", Grif "Spyder", Grif "Corsair".
Szkielet wózka wykonany jako spawany z rur ze stali nierdzewnej. Obudowa kokpitu z kompozytu. Miejsca załogi odkryte.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe.
Wyposażenie- zestaw podstawowych przyrządów pokładowych.
Silnik- Rotax 503 o mocy 37 kW (50 KM) lub Rotax 912UL o mocy 60 kW (80 KM). Zbiornik paliwa o pojemności 42 l.
Dane techniczne Pagotto "Brako", silnik Rotax 503 (wg [2]):
Masa własna- 158 kg, masa całkowita- 450 kg.
Prędkość max- 100 km/h, prędkość przelotowa- 75 km/h, prędkość przeciągnięcia- 45 km/h, wznoszenie- 2,8 m/s.
Źródło:
[1] Lotnicza Polska.[2] Bayerl, Robby; Martin Berkemeier "World Directory of Leisure Aviation 2011-2012". WDLA UK, Lancaster UK, 2011.
[3] Dariusz Jankowski - informacje.