Przysiecki "Dream", (?)

Wózek motolotniowy. Polska.
Wózek motolotniowy ”Dream” ze skrzydłem ”Profi 14”, 2013 r. (Źródło: Copyright Dariusz Skórzewski).

Wózek motolotniowy "Dream" zaprojektował i zbudował Zbigniew Przysiecki ze Stargardu Szczecińskiego. Wózek został zaprojektowany w układzie "L".

Wózki "Dream" mają bardzo dobrą opinię. Na XX Zlocie Samolotów i Motolotni w Trzebiczu Nowym (nieopodal Drezdenka) w 2010 r. prezentowanych było "kilka z siedmiu motolotni, które wyszły spod jego ręki. Wyróżniały się efektownym wyglądem i klarowną konstrukcją. Staranność wykonania, niewidoczne spawy- nie sprawiały wrażenia jednostkowych konstrukcji, powstających w jednoosobowym warsztacie".

W 2013 r. Dariusz Skórzewski z Aeroklubu Szczecińskiego był właścicielem motolotni z wózkiem "Dream", silnikiem Rotax 582 i skrzydłem Aeros "Profi 14". Motolotnia posiadała dodatkowy zbiornik paliwa na długie przeloty, przełączany w locie. Latem 2012 r. na motolotni tej obleciał Polsk podczas rajdu zorganizowanego przez Aeroklub Szczeciński. Użytkowana jest również motolotnia o znakach SP-MBDG, składająca się z wózka "Dream", silnika Rotax i skrzydła Aeros "Stranger".

Konstrukcja.
Dwumiejscowy wózek motolotniowy o konstrukcji metalowej.
Stosowane skrzydła motolotniowe: WAM "Libre 3", Aeros "Profi 14", Aeros "Stranger".
Szkielet wózka wykonany z rur duraluminiowych. Obudowa gondoli wózka i owiewki na koła z kompozytu. Miejsca załogi odkryte.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe. Podwozie główne trójgoleniowe.

Wyposażenie- zestaw podstawowych przyrządów pokładowych, w tym również  interkom, GPS Garmin 296, radio lotnicze.

Silnik- Rotax 582 o mocy 48 kW (64 KM). Zbiornik paliwa o pojemności 40 l. Zużycie paliwa- ok. 12 l/h przy silniku Rotax 582.

Dane techniczne "Dream" (wg [1]):
Osiągi:
- ze skrzydłem "Libre 3"- prędkość przelotowa ok. 75- 85 km/h,
- ze skrzydłem "Profi 14"- prędkość max- ok. 140 km/h, prędkość przelotowa ok. 100 km/h.

Galeria

  • Wózek motolotniowy ”Dream” ze skrzydłem ”Profi 14”, 2013 r. (Źródło: Copyright Dariusz Skórzewski).
  • Wózek motolotniowy ”Dream” ze skrzydłem ”Profi 14”, widok z przodu. (Źródło: Copyright Dariusz Skórzewski).
  • Wózek motolotniowy ”Dream” ze skrzydłem ”Profi 14”, fotele załogi. (Źródło: Copyright Dariusz Skórzewski).
  • Wózek motolotniowy ”Dream” ze skrzydłem ”Profi 14”, silnik Rotax 582. (Źródło: Copyright Dariusz Skórzewski).
  • Wózek motolotniowy ”Dream” ze skrzydłem ”Profi 14”, śmigło. (Źródło: Copyright Dariusz Skórzewski).
  • Wózek motolotniowy ”Dream” ze skrzydłem ”Stratus”. (Źródło: via Zbigniew Przysiecki).
  • Wózek motolotniowy ”Dream” ze skrzydłem ”Libre 3”. (Źródło: Copyright Dariusz Skórzewski).
  • Wózek motolotniowy ”Dream” ze skrzydłem Aeros ”Stranger”. (Źródło: via www.modelwork.pl).
  • Rysunek wózka motolotniowego ”Dream” ze skrzydłem Aeros ”Stranger”. (Źródło: via www.modelwork.pl).

Źródło:

[1] Dariusz Skórzewski – informacje.
[2] Romanowski R. "Podniebne motocykle". Projektowanie i Konstrukcje Inżynierskie nr 10/ 2010.
[3] Aeros Stranger/Dream - SP-MBDG - 1:72 scratch.

blog comments powered by Disqus